PORTUL DROBETA SE ÎNTOARCE ACASĂ

Este cea mai bună veste pe care severinenii așteptau să o audă de ani și ani. Portul Drobeta zace în administrarea unei firme din Giurgiu care nu numai că și-a bătut joc de el, dar nici nu a dezvoltat proiecte care să  îl pună în valoare. În tot acest timp, un municipiu cu potențial turistic precum Severinul a trăit în permanență cu rușinea de a  nu avea ce arăta turiștilor care se aventurau să coboare în acest port.

Cea mai fierbinte dintre dorințele actualului primar, dar și a tuturor administrațiilor locale de după anul 2000  a fost aceea de a avea în administrare un port pe care să îl poată transforma într-unul modern și primitor și în preajma căruia să poată construi o faleză. Dar în timp ce oamenii priveau, cu mânie, către conducerea locală, aceasta era legată de mâini și de picioare și nu putea interveni pentru simplul motiv că Portul Drobeta nu era în administrare locală. Solicitările repetate de trecere la municipalitate a portului și-au găsit în sfârșit rezolvarea.

Prezent la Severin, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a venit cu soluția salvatoare: toate porturile fluviale deținute până acum de Compania Națională APDF Giurgiu vor  trece în subordinea localităților în care se află. Nu doar primarul Severinului a primit azi vestea cea mare, ci și primarii din Orșova, Gruia, Dubova și Șvinița.

De departe, cel mai revoltat dintre primari s-a dovedit, pe bună dreptate, primarul Severinului, Marius Screciu. Acesta s-a declarat extrem de supărat pe AFDP Giurgiu și a spus că s-a săturat de indolența acestora. Până la urmă, chiar și ministrul Transporturilor a recunoscut că în administrarea celor de la Giurgiu, porturile fluviale au ajuns o paragină și că nu s-a făcut nimic pentru modernizarea lor, iar soluția salvatoare este o hotărâre de guvern care se va emite în cel mai scurt timp.

Trecerea Portului Drobeta, atât cel turistic, cât și cel comercial, în subordinea administrației locale poate deschide calea către modernizarea infrastructurii de aici, construcția unei faleze și exploatarea în beneficiul comunității locale a potențialului turistic și comercial al Dunării.