Lifestyle Local National

Carnea de miel: de ce este sănătoasă şi cum trebuie preparată

Carnea de miel, un aliment consumat de români mai rar decât in străinătate, nu este deloc un inamic al sănătăţii. Chiar dacă multe persoane consideră că acest tip de carne este greu de digerat ăi prea gras, specialiştii ne contrazic!

Gătită la cuptor sau pe grătar, scapă de “grăsimile rele” şi iţi furnizează nutrienţi importanţi, precum grăsimi esenţiale omega-3, complexul de vitamine B şi minerale.

Se apropie Paştele, perioada în care carnea de miel este mult mai prezentă pe masa românilor. Versatilitatea ei permite multe variante de preparare, însă cele mai sănătoase sunt cele prin coacere.

Carnea de miel este foarte sănătoasă  atunci când o găteşti corect, deoarece conţine vitaminele A, B3, B6 si B12, minerale importante precum fier, zinc, fosfor şi calciu si doar 35% grăsimi saturate, care ies din fibrele cărnii când este pregatită  fără ulei.

Beneficiile cărnii de miel pentru sănatate

Restul de 65% din grăsimile conţinute de carnea de miel sunt mononesaturate şi polinesaturate, adică cele mai sănătoase tipuri de grăsimi pentru organism. Iată de ce carnea de miel poate preveni instalarea bolilor cardiace.

Mielul este una dintre cele mai bogate surse de proteine uşor digerabile: 100 g de miel furnizează circa 30 de g de proteine. Aminoacizii din acest tip de carne facilitează producţia de energie, din acizii graşi, folosită în diversele procese fiziologice.

Complexul de vitamine B din carnea de miel ajută la metabolizarea proteinelor, carbohidraţilor şi grăsimilor (mielul este o sursă alimentară grozavă de vitamina B12, cea care asigură producţia de celule roşii în sânge si protejează vasele sanguine).

În plus, o porţie medie de carne de miel asigură 30% din aportul de zinc recomandat zilnic, mineralul care întăreşte sistemul imunitar şi întreţine la parametri optimi funcţia gustului şi pe cea olfactivă.

Tot circa 100 g de carne de miel furnizează 20% din doza zilnică recomandată de
fier, mineral esenţial pentru transportarea oxigenului în corp şi pentru
imunitate. Fierul din carnea de miel este foarte uşor de absorbit de corp. De asemenea,
carnea de miel mai conţine şi alte minerale importante, precum mangan, seleniu
si cupru.

Cum să prepari corect carnea de miel

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări
Alimentare din Bucureşti, spune că o carne de miel sigură pentru a fi consumată
este cea cumparată de la un comerciant care poate dovedi avizul medicului
veterinar, potrivit adevarul.ro. Acesta adaugă ca este important să consumi miei
cu o greutate de 12-14 kg, întrucât cei foarte tineri au o carne cu mult
colagen, deci indigestia (foarte greu de digerat).

Principalele părţi anatomice comestibile ale mielului sunt pulpele, pieptul şi spatele
(coastele). Carnea macră provine de la pulpe şi rasol. Pentru a fi cu adevarat
sănătoasă, carnea de miel este bine să fie gătită fără grăsime, în cuptor sau
pe grătar, în diverse băuturi şi sosuri cu alte ingrediente care promovează o
bună digestie:

cu sos de oregano si lămâie
cu sos de vinete sotate
cu conopida şi ceapă esalota
cu ardei roşu
cu sos tahini
cu ghimbir, cuşcuş si varză kale
cu mentă şi sos pesto
cu sos de smochine şi măsline
cu salata de linte şi mere
cu păstăi şi alte legume de sezon
cu măsline şi brânză feta
cu piure de mazăre şi mentă

Nu uita că, deşi este sănătoasă dacă o gateşti corespunzător, carnea de miel în
exces trebuie consumată cu moderaţie, ca orice altă carne roşie. Nu o găti
niciodată prin prăjire şi nu manca mai mult de 100 g la o masă!

Distribuie