Spanacul-beneficii pentru sănătate

100 gr asigură 25% din necesarul zilnic de fier;

– foarte bogat in vitamina K, 100 gr furnizând 402% din DZR;

– bogat in vitamina C, oferind 46% din necesarul zilnic la 100 gr.

Spanacul – Beneficii pentru sanatate

– Spanacul este o sursa excelentă de mulţi fito-nutrienţi, care au proprietăţi excelente de prevenire a bolilor şi de menţinere a organismului in stare perfectă de sănătate.

– Spanacul are un conţinut foarte scăzut de calorii si grăsimi, astfel încat 100 g de frunze crude oferă numai 23 de calorii. Acesta conţine o cantitate importantă de fibre alimentare solubile, deci nu este de mirare faptul că spanacul verde este una din legumele cele mai recomandate în controlul colesterolului şi în programele de reducere a greutăţii!

– 100 g de spanac proaspăt conţine aproximativ 25% din necesarul zilnic de fier, fiind astfel desemnat cea mai bogată sursă de fier, dintre alimentele verzi. Fierul este un microelement important, solicitat de organism pentru producerea de celule roşii din sânge şi ca un co-factor pentru enzima de oxido-reducere, citocrom-oxidează în timpul metabolismului celular.

– Frunzele proaspete sunt o sursa bogată de mai multe vitamine vitale cu efect antioxidant, cum ar fi vitamina A, vitamina C, antioxidanţi si flavonoizi polifenolici, cum ar fi luteina, zeaxantina si beta-carotenul. Împreuna, acesti compusi actioneaza ca necrofagi de protecţie împotriva derivaţilor de oxigen – radicali si specii reactive de oxigen (ROS), având astfel un rol important în vindecare, în procesul de imbatrânire şi în procesele metabolice ale diferitelor boli.

– In plus, vitamina A este necesară pentru menţinerea mucoaselor membranare sănătoase şi a pielii si este esenţială pentru o vedere normală. Consumul de legume şi fructe naturale bogate in vitamina A si flavonoide sunt de asemenea cunoscute prontru ajutorul adus organismului în prevenirea cancerului pulmonar si de cancer al cavităţii bucale.

– Frunzele de spanac sunt o sursa excelenta de vitamina K . 100 g de verdeaţă proaspată oferind 402% din necesarul zilnic de vitamina K. Vitamina K joacă un rol vital în consolidarea masei osoase prin construirea oaselor. În plus, aceasta s-a stabilit, de asemenea că are un rol important la pacienţii cu boala Alzheimer, prin limitarea daunelor neuronale produse în creier.

– Aceasta leguma cu frunze verzi contine, de asemenea, cantitati mari de multe vitamine din complexul B, cum ar fi vitamina B6- (piridoxina), tiamina (vitamina B-1), riboflavina, folati si niacina. Folatii ajuta la prevenirea defectelor de tub neural la feti.

– 100 g de spanac proaspat contine 47% din necesarul zilnic de vitamina C.  Vitamina C este un antioxidant puternic care ajuta organismul sa lupte impotriva agentilor infectiosi, ajutand astfel la marirea imunitatii.

– Frunzele sale conţin, de asemenea, o cantitate importantă de minerale precum potasiu , mangan, magneziu, cupru şi zinc.  Potasiul este o componentă importanta a fluidelor din celulele organismului, care ajută la controlul ritmului cardiac şi al tensiunii arteriale. Manganul si cuprul sunt utilizate de organism ca un co-factor pentru enzima antioxidanta, superoxid dismutaza. Cuprul este necesar pentru producerea de celule rosii din sange. Zincul este un co-factor in multe enzime care regleaza cresterea si dezvoltarea, producerea spermei, digestia si sinteza acidului nucleic.

– Este de asemenea o sursa bogata de omega-3 si de acizi grasi esentiali.

Consumul regulat de spanac poate ajuta la prevenirea osteoporozei (slabiciune a oaselor), de deficit de fier în anemii. În plus, se crede că poate proteja organismul de boli cardiovasculare şi cancer de colon şi cancer de prostata.